Miért van szüksége az orvosnak, természetgyógyásznak vagy  kineziológusnak weboldalra?
Ossza meg ismerőseivel
Miért van szüksége az orvosnak, természetgyógyásznak vagy kineziológusnak weboldalra?
Egészségügyi Marketing

 Miért van szüksége az orvosnak, természetgyógyásznak vagy  kineziológusnak weboldalra?

AKI MÉG MOST KÉSZÍTTET EGY HATÉKONY KERESŐOPTIMALIZÁLT WEBOLDALT A KINEZIOLÓGIA TERÜLETÉRE AZ A GOOGLE KERESŐJÉBEN HAMAR AZ ELSŐK KÖZÉ KERÜLHET. AKIK VISZONT ELŐL VANNAK A KERESŐBEN NEM BIZTOS, HOGY SZAKMAILAG IS A LEGJOBBAK KÖZÉ TARTOZNAK, DE AZ BIZTOS, HOGY ÜGYESEBBEK A MARKETINGBEN. A KLIENS HA INTERNETEN KERESGÉL ÁLTALÁBAN NEM MEGY TOVÁBB AZ ELSŐ 5-10 TALÁLATNÁL, EZÉRT FONTOS HOGY OTT LEGYÜNK AZ ELSŐ TALÁLATI OLDALON. AKI MA NINCS FÖNT AZ INTERNETEN GYAKORLATILAG NEM LÉTEZIK EGY BIZONYOS CÉLCSOPORT SZÁMÁRA.

Ma már sokféle weboldal létezik. Az első feladat, hogy eldöntsük, nekünk mire van szükségünk, konkrétan mit szeretnénk a weboldallal elérni, mi a célunk. Az ingyenes megoldásoktól a milliós nagyságrendig kaphatunk ajánlatot különféle weblapkészítő cégektől. Nem mindegy, hogy egy online prospektust rakunk fel vagy egy webáruházat készíttetünk. Az is befolyásolja az árat, hogy milyen szolgáltatást nyújtanak számunkra. Azt is tisztázni kell, hogy egy keresőoptimalizálásra technikailag felkészített oldalt kapunk-e a pénzünkért vagy egy kész keresőoptimalizált oldalt. Nem ugyanaz a kettő! Mielőtt weboldal készítőt választunk, tájékozódjunk, nézzük meg a referencia oldalait. Látogassuk meg az általa készített oldalakat és teszteljük, például az általunk feltételezett kereső vagy kulcsszavakra behozza-e az adott oldalt a Google keresője.

KINEK KÉSZÜL A WEBOLDALUNK - CÉLCSOPORT MEGHATÁROZÁS

Mielőtt weboldal készíttetésre szánjuk el magunkat először határozzuk meg ki a mi célcsoportunk, kinek készítjük a weboldalt. Milyen nyelvezettel, tartalommal, megjelenéssel érdemes feléjük kommunikálni. Azok a felhasználók, akiknek átfogó ismereteik vannak az adott témakörrel kapcsolatban, lehet, hogy más nyelvezetet használnak, mint azok, akik még újak a témakörben. Figyelembe kell vennünk az ilyen jellegű keresési különbségeket is és tartalom írásakor számolni kell ezzel. Nézzük meg, hogy a leendő klienseink várhatóan milyen problémákkal keresnek fel bennünket. Számukra nyújtson megoldást az oldalunk. Találjuk ki mi az a „haszon, előny” amit kapnak, ha minket választanak. Érveljünk, miért minket válasszanak. Ehhez tudnunk kell mi az erősségünk, mi az a versenyelőny, amit nyíltan vállalhatunk és kommunikálhatunk a nyitó oldalon.

ILLESZKEDJEN A STRATÉGIÁNKBA ÉS AZ ARCULATUNKHOZ

A weboldal nem csak önmagáért van, hanem illeszkednie kell a cég stratégiába, amit követünk, hogy elérjük a célunkat. A weboldal egy eszköz, amin keresztül kommunikálunk, és mint értékesítési csatorna is használjuk. Találjuk ki, miért van szükségünk weboldalra és ne másoljuk le a korábbi kineziológus weboldalakat. Azokat csak azért nézzük meg, hogy lássuk ki a konkurencia és mit csinál jól vagy rosszul. Ami a másik kineziológus erőssége azt szárnyaljuk túl, valamilyen plusz szolgáltatással, ha pedig gyengeségére akadunk, annak „örüljünk”, hogy nekünk van mit jobban csinálni és kiemelkedhetünk a versenytársak közül. Ne feledjük, a marketing tevékenységünk célja nem lehet más, mint kiemelkedni a tömegből és megkülönböztetni magunkat a többiektől. Azáltal, hogy egyedi arculatot adunk magunknak a kliensek számára beazonosíthatóak leszünk. Segítenünk kell a klienseinket, hogy tudjanak választani. Több számukra egyforma kineziológusból (szolgáltatásból) melyiket válasszák? Valószínű ahhoz fognak bejelentkezni ahol a weblapon olvasottak alapján megszólítva érzik magukat, azonosulni tudnak a problémájukkal és úgy érzik, személyre szólóan megoldást kapnak a panaszaikra.

A LEGFONTOSABB SZEMPONTOK EGY WEBOLDAL KIALAKÍTÁSÁNÁL

A szolgáltatásunk profilja elsőre jöjjön le a látogatók számára: Mivel az internetezők többsége információszerzésre használja a világhálót, ezért a nyitó oldalról egyből derüljön ki, mivel foglalkozunk, milyen szolgáltatást nyújtunk. A szükséges tartalmakat a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben szeretnék megtalálni, ezért sehol sem időznek többet a kelleténél, folyamatosan keresik a legjobb megoldást. Ahol rövid időn belül (ez általában legfeljebb 10-30 másodperc) nem kapnak választ kérdéseikre, új weboldalakon próbálnak tájékozódni. Tehát nincs idő köszöntőkre, és cégbemutatókra ezeket tegyük el egy másik oldalra, senki nem arra kíváncsi mikor alakult a cégünk, hanem a látogatót az érdekli, mit kap, ha a mi szolgáltatásunkat veszi igénybe. Tipikus hiba, hogy értékes címsorokat a kereső motor számára semmit mondó tartalommal töltünk fel pl. „Üdvözöljük weboldalunkon, örülünk, hogy minket olvas stb.” Ehelyett térjünk a lényegre és tömören adjuk el magunkat és a szolgáltatásunkat. Miért fontos hogy az első pár címsor hatásos legyen? Azért, hogy tovább olvassák oldalunkat. Legyenek szembetűnőek a szolgáltatásaink, áraink és elérhetőségeink. Legyen egy olyan menüpont ahol magáról a kineziológiáról érthetően írunk klienseink számára, továbbá bármilyen eredeti, új csak ránk jellemző megoldást tegyünk fel a weboldalunkra. Amennyire csak lehet, legyen egyszerű és könnyen áttekinthető az oldal szerkezete. Nincs annál rosszabb egy weboldal tulajdonosa számára, mint amikor azt tapasztalja, hogy a látogatók éppen csak rápillantanak a nyitó oldalra, és nem kíváncsiak a sok-sok munkával megírt belső tartalomra. Ez már a webergonómia területe, melyben szakember szintén tud segíteni, hogyan legyen felhasználóbarát a weboldalunk.

Esetleírás: Erősítsük a bizalmat, hogy mások véleményét hitelesen közöljük az oldalunkon. Gyógyult eseteket sorakoztathatunk fel, előtte és utána fotókkal illusztrálhatjuk a gyógyító munkánkat, köszönő leveleket tehetünk közzé, mindezt az érintettek hozzájárulásával.

Időpontkérés: Adjunk azonnali lehetőséget az online bejelentkezésre. Ennek is több formája van. Az egyszerűbb módszer, amikor megadja a kliens az adatait és rövid panaszleírás után elküldi a levelet a címünkre. Mi visszahívjuk és időpontot egyeztetünk. Erre azért van szükség, mert van olyan célcsoport, aki kizárólag interneten intézi az ügyeit és őket így érhetjük el. Az online bejelentkezés fejlettebb (de drágább) formája mikor kihagyjuk a személyt a gépezetből és a számítógépes rendszer automatikusan befoglalja a bejelentkezés időpontját. Ebben az esetben már csak akkor találkozunk a klienssel, amikor megjelenik az adott időpontban a rendelésünkön, vagy fogadóóránkon.

Regisztráció: A látogatók többsége mielőtt szolgáltatást választana több weboldalt is megtekint. Ne feledjük azért tekintette meg a mi oldalunkat, mert érdekli a kineziológia vagy valamilyen problémájára úgy gondolta nálunk talál megoldást. Tehát ne engedjük el! Ha rögtön nem is jelentkezett be rendelésünkre azért még fontos információkat gyűjthetünk a potenciális klienseinkről. Ezt azzal is ösztönözhetjük, hogy regisztrálásáért valamit adunk cserébe pl. kedvezményre feljogosító kupont vagy hírlevelet. A későbbiekben költséghatékonyan megkereshetjük és megpróbálhatjuk bevonni a tevékenységünkbe. Fontos, hogy az adatbázis építés és a direkt marketing szabályait és az erre vonatkozó törvényeket tartsuk be!

Fotó galéria és videó: Szolgáltatásunk sokak számára ismeretlen és megfoghatatlan. Minél többféle szolgáltatást mutassunk be fényképek és videó segítségével, annak érdekében, hogy a kliens lássa hol történik a szolgáltatás és ott mi fog vele történni. Csökkenthetjük félelmeit az egyes kezelésekkel, gyakorlatokkal kapcsolatban. A kliens együttműködőbb lehet, ha tudja, mire számíthat.

Gyakran ismétlődő kérdések: Ide szükséges azokat a kérdéseket feltenni válaszokkal együtt, amelyek általában mindenkit érdekelnek. Magunknak is segíthetünk azáltal, hogy a kliens a weboldalunkon megtalálja a választ az őt érdeklő kérdésekre.

Kineziológus bemutatkozása: Adjuk az arcunkat a tevékenységünkhöz valamint mutassuk be szakmai múltunkat, tapasztalatainkat. A bemutatkozás legyen őszinte, olyan mintha személyesen beszélgetnénk a klienssel, érezze megszólítva magát.

Interaktív: A weboldalunk ne egy prospektushoz hasonlítson, legyen kommunikatív és interaktív. Lehessen véleményt beírni vagy azonnal kérdéseket feltenni, amire a „szakértő” válaszol. Az oldal a közösségi médiával (pl. Facebook), vagy blogokkal összekapcsolva azonnali interakciót biztosítson, további számos lehetőséget hagyva a felhasználónak.

INGYENES VAGY FIZETŐS WEBOLDALT VÁLASSZUNK

Ingyenes weboldal nincsen, hiszen tudjuk, semmi sincsen ingyen. Elgondolkodtunk-e már azon vajon miért használhatjuk ingyen a levelező rendszerek nagy részét, mint pl. a www.gmail.com oldalt? Hát persze az információért, amit mi magunk önként szolgáltatunk a rendszer számára. A rendszer pedig eladja a hirdetők felé a tőlünk nyert információt, hogy hatékonyan megtalálja a célcsoportját. Ezért van az, hogy amikor levelezünk a témához kapcsolódó hirdetések jelennek meg a képernyőnkön. Így van ez az ingyenes weboldalakkal is. Számolnunk kell azzal is, hogy oldalunkon nem kívánt hirdetések jelenhetnek meg, korlátozott a lehetőségek száma és nem bővíthető tetszés szerint. Ma már egy cég sem engedheti meg, hogy kizárólag egy ingyenes weboldallal jelenjen meg, mert ez komolytalanságot sugall. Ha saját oldallal jelenünk meg, ami egyediséget hordoz az versenyelőnyként jelenik meg a többi versenytárshoz képest. Egy igazán profi weboldal befektetésnek számít, ami egy idő után pénzt hoz és nem visz, vagyis profitot termel! Akik egyáltalán nem tudnak költeni saját weboldalra javaslom, hogy használják az ingyenes megjelenést, hogy mégis elérhetők legyenek az interneten. Ha készen vagyunk a weboldalunkkal, 2 lehetőséget javaslok a látogatók számának növelésére. Az egyik a rövid távon is gyors eredményt hozó Google Adwords kampány indítása, a másik a hosszabb távon működő a keresőoptimalizálás (SEO).

GOOGLE ADWORDS KAMPÁNY

A Google AdWords egy hirdetési rendszer, melynek segítségével gyorsan és egyszerűen futtathatjuk a szolgáltatásunkat népszerűsítő hirdetéseket. A költségkeretet mi határozzuk meg (javaslom 15-30.000 Ft körüli összeggel kezdeni) ettől függetlenül mi csak akkor fizetünk, ha a felhasználók a hirdetéseinkre kattintanak. Az AdWords hirdetések akkor jelennek meg a keresési eredmények mellett, ha a Google-on valaki a mi kulcsszavainkra keres. A hirdetések a keresési oldal oldalsó oszlopában, a "Szponzorált linkek" felirat alatt találhatók, és megjelenhetnek az ingyenes keresési eredmények fölötti kiegészítő pozíciókban is. Ilyen módon hirdetéseink a szolgáltatásunk iránt érdeklődő közönséghez jutnak el. Kezdőknek ajánlom ügynökség vagy tapasztalt személy segítéségét igénybe venni.

KERESŐOPTIMALIZÁLÁS

A keresőoptimalizálás egy nagyon összetett folyamat, melyet folyamatosan kell végezni, hogy a versenyben az élmezőnyben maradjunk. A keresőmotor-optimalizálás leginkább arról szól, hogy egy adott webhely a lehető legjobb helyen szerepeljen a keresőmotorokban való megjelenés szempontjából. Mivel hazánkban az internetezők nagy része a Google.hu keresőt használja az interneten való navigáláskor, ezért elsősorban a Google keresőkben kell jól láthatónak lenni, hogy minél több látogatóra tegyünk szert.

A keresőoptimalizálást szakemberre kell bízni, de az a legcélszerűbb, ha már a weboldal készítőjét ennek megfelelően választjuk ki. A legtöbb keresőoptimalizálást nyújtó szolgáltató a weboldal keresőoptimalizálását fix havidíj, vagy egyszeri díj ellenében végzi. Ilyenkor nem tudjuk követni, hogy mire költjük el a pénzünk. Javaslom olyan szolgáltató felkeresését, aki nem fix díjra, hanem teljesítmény alapú díjazásban gondolkodik. Ebben az esetben minden költség mérhető és kalkulálható. Minden hónapban statisztikát kap arról, hogy mire, mennyit költött. A keresőoptimalizálás folyamata a weboldalhoz legmegmegfelelőbb kulcsszavak kiválasztásával kezdődik. A kulcsszavak kiválasztására nagy hangsúlyt kell fektetni, ugyanis ez a legmeghatározóbb részeleme a keresőoptimalizálásnak, hiszen ezekre a kulcsszavakra rákeresve találják meg az oldalt a látogatók. A mi felelősségünk minőségi, kulcsszavakban gazdag tartalmat és szolgáltatást nyújtani. Amennyiben a webhely tetszetős és hasznos releváns tartalommal van feltöltve és meggyőzi a felhasználót arról, hogy érdemes használni az oldalt másoknak is ajánlani fogja. Ez történhet blogbejegyzéseken, közösségi média szolgáltatásokon, e-mailen, fórumokon keresztül, vagy más egyéb módon. Miután megfelelően kialakítottuk a weboldal tartalmát, jöhet a tudatos, kulcsszavakat és az oldalt erősítő linképítés.

GOOGLE ANALYTICS

Ne feledkezzünk meg arról sem, hogy weboldalunkhoz használjuk a Google Analytics szolgáltatást. Ez egy olyan internetes elemzési megoldás, amely széles körű rálátást biztosít webhelyre érkező forgalomról és a marketinghatékonyságról. A web analtikikai szolgáltatás segítségével többek között megismerhetjük, hogy a felhasználók, honnan jutnak el a webhelyünkre, milyen kulcsszavakra keresnek rá a leggyakrabban. Megtudhatjuk, melyik városból keresnek rá az oldalunkra, melyek a legnépszerűbb tartalmak az oldalunkon és mennyi ideig tartózkodnak ott.

Tapasztalatok alapján 10 kineziológusból 8-nak nincs weboldala. A legtöbb cég az internetben rejlő lehetőségek 80%-át nem használja ki. Tartozzon Ön is azok közé, akik kihasználják az internetben rejlő üzleti lehetőségeket.

www.egeszsegugyimarketing.hu 30/8942663

Vélemények (1)
Nagy Rudolf: Érdemes elolvasni, színvonalas segítő cikk, mint az előzőek is! Köszönöm

Értékelés leadásához regisztrálj vagy lépj be.

Értékelés: