Felhasználók részére
ingyenes regisztráció!

Használja orvoskereső szolgáltatásunkat vagy kérdezzen regisztrált szakorvosainkról. Lépjen kapcsolatba ismerőseivel, ossza meg egészségügyi tapasztalatait, ajánlja kedvenc orvosait.
Tovább a regisztrációra »

Orvosok, weboldalak,
egészségügyi Intézmények:
INGYENES REGISZTRÁCIÓ!

Regisztráljon ingyenesen és töltse fel adatlapját, elérhetőségeit, hogy a páciensek a világhálón is megtalálják Önt! Hozza létre adatlapját 2 perc alatt, töltse fel publikációt, írásait, hogy még több érdeklődő eljusson Önhöz!
Ingyenes regisztráció »

Keresés
kapcsolódó szakterületek

Az alacsony folsavszint növeli a depresszió rizikóját, főleg nőkben

2011. január 28. | írta: Diétázunk.hu | 0 hozzászólás |

Az alacsony folsavszint növeli a depresszió rizikóját, főleg nőkben


A jelen vizsgálatban az alacsony folsavszint igen szoros kapcsolatot mutatott a depressziós tünetek súlyosságával, kifejezetten nőkben. Ezek szerint nem csak a teherbe esni kívánó hölgyeknek célszerű odafigyelni a fogyasztására?

Korábbi vizsgálatok már felvetették azt, hogy a magas homocisztein- és az alacsony folsav- és B12-szint kapcsolatban van a depresszióval, vagy előfordulhat az is, hogy felnőttekben súlyosabbá teszi a depressziós tüneteket. E vizsgálatok esetében mindhárom tényezőt egyidejűleg határozták meg, és nem külön-külön próbálták meg hatásukat elemezni.

A jelen vizsgálatba 2524 felnőttet vontak be (20–84 év). Rögzítették a demográfiára vonatkozó adatokat, az étrendet, a vér folsav - B12 – homocisztein állapotát, és információt gyűjtöttek a fizikai tevékenységről, a dohányzási szokásokról, a vérnyomásról és a depresszív tünetekről.

A jelen vizsgálatban az alacsony folsavszint igen szoros kapcsolatot mutatott a depressziós tünetek súlyosságával, kifejezetten nőkben. Ugyanakkor sem a B12, sem a homocisztein meghatározások nem utaltak ilyen összefüggésre. Felvetik, hogy a depressziós betegekben érdemes a plazma folsavszintet megmérni, s ha alacsony, a szubsztituciót elvégezni.

Kiegészítő információ
Legjobb folsav-forrásaink a máj, a leveles zöldségek (különösen a paraj), egyes hüvelyesek (főtt lencse, csicseriborsó, bab) a gyümölcsök, és az élesztő.

 

Forrás: Diétázunk.hu

Hozzászólás írásához regisztrálj vagy lépj be.