Felhasználók részére
ingyenes regisztráció!

Használja orvoskereső szolgáltatásunkat vagy kérdezzen regisztrált szakorvosainkról. Lépjen kapcsolatba ismerőseivel, ossza meg egészségügyi tapasztalatait, ajánlja kedvenc orvosait.
Tovább a regisztrációra »

Orvosok, weboldalak,
egészségügyi Intézmények:
INGYENES REGISZTRÁCIÓ!

Regisztráljon ingyenesen és töltse fel adatlapját, elérhetőségeit, hogy a páciensek a világhálón is megtalálják Önt! Hozza létre adatlapját 2 perc alatt, töltse fel publikációt, írásait, hogy még több érdeklődő eljusson Önhöz!
Ingyenes regisztráció »

Keresés
kapcsolódó szakterületek

Pihenési 1x1 nyárra!

2013. augusztus 08. | írta: Kovács Piroska | 0 hozzászólás |

Kovács Piroska

Budapesti pszichológus Kovács Piroska klinikai szakpszichológus tanácsai

Pihenési 1x1 nyárra!

Nyár a pihenés csúcsideje. Előbb vagy utóbb mindenki megkezdi jól megérdemelt pihenését. Függetlenül attól, hogy otthon, belföldön vagy külföldön nyaralsz, kevés pénzből vagy sokból, egyedül, pároddal vagy családdal, figyelj az alábbiakra, hogy nyári szabadságod minél pihentetőbb legyen!

A pihenés legalább 2 hét legyen!
Szakemberek szerint 2-3 hét szükséges a teljes kikapcsolódáshoz. Tapasztalatok szerint a legtöbben jelentős túlmunkával terhelik meg a nyári pihenést megelőző napokat, összes elmaradásukat pótolni akarják, mielőtt szabadságra mennek. A túlhajszolt, fáradt ember számára 2-3 nap szükséges ahhoz, hogy teljesen átálljon a szervezete a pihenésre - vagyis az igazi vakáció elkezdéséhez.

Légy spontán!
Most az idő rólad, rólatok szóljon. Tekints minden napot ajándéknak és bátran engedj a vágyaidnak. Tedd azt, ami jólesik, amihez kedved van!

Ne törődj az idővel!
A mobiltelefont, órát nyugodtan félreteheted. Manapság minden időnket, még a pihenésre szánt időt is görcsösen be szeretnénk osztani, hogy minél “eredményesebb” legyen, minél több minden férjen bele. Engedd, hogy belső órád irányítson, és ne törődj az eredménnyel!

Legyen saját időd!                                                                                                                       A “szabadság” szó tényleg azt jelenti, hogy önmagad lehetsz, szabadon, függetlenül. Még a pároddal vagy családoddal töltött szabadság alatt is engedj magadnak szabad időt: elmélkedésre, bóklászásra, olvasgatásra stb.

Gyűjts élményeket!
Nagyon sokat segít a belső egyensúly megteremtésében, ha kilépsz a monotóniából és olyan dolgokat teszel, amikre máskor ritkán jut lehetőség. A szabad levegőn töltött idő, testmozgás, új élmények, látnivalók segítenek a kikapcsolódásban.

A lelkedet is töltsd fel!                                                                                                    Néhány éve még a nyári szabadság “sikerességének” mércéje a csokibarna bőr volt illetve az, hogy ki milyen egzotikus tájakra jutott el. Manapság egyre inkább a hangsúly a pároddal, a családtagjaiddal közösen megélt mindennapi élményekre, beszélgetésekre, a játékosság léleképítő, kapcsolaterősítő erejére kerül.

És ami nem a pénztől függ!
Terapeutaként gyakran tapasztalom, hogy különleges, egzotikus nyaralásra, agyonszabályozott szabadidőre azokban a családokban van szükség, ahol egyébként súlyos gondok vannak a párkapcsolattal vagy a családi kapcsolattal. A probléma ilyenkor gyakran robban bárhova is utaznak. Nagy veszekedések törnek ki, mivel kimondatlan konfliktusok, érzelmi problémák uralják a légkört
.
Ne feledd: Akárhol is töltöd / töltitek a vakációt, ha jut idő andalogni, naplementét nézegetni, csevegni, nevetni, együtt sportolni és játszani - értékes napokkal ajándékoztad meg önmagad és szeretteidet, amiből később is töltekezhetsz!

Ha tetszett, nézz körül a honlapomon is!
www.pszichoszerviz.hu
Megtalálsz a facebookon is:
https://www.facebook.com/pages/Budapesti-pszichol%C3%B3gus-Kov%C3%A1cs-Piroska-Pszichoszerviz/118749824982075

 

 

Hozzászólás írásához regisztrálj vagy lépj be.

hirdetésTovább a DoktorX-re »