Felhasználók részére
ingyenes regisztráció!

Használja orvoskereső szolgáltatásunkat vagy kérdezzen regisztrált szakorvosainkról. Lépjen kapcsolatba ismerőseivel, ossza meg egészségügyi tapasztalatait, ajánlja kedvenc orvosait.
Tovább a regisztrációra »

Orvosok, weboldalak,
egészségügyi Intézmények:
INGYENES REGISZTRÁCIÓ!

Regisztráljon ingyenesen és töltse fel adatlapját, elérhetőségeit, hogy a páciensek a világhálón is megtalálják Önt! Hozza létre adatlapját 2 perc alatt, töltse fel publikációt, írásait, hogy még több érdeklődő eljusson Önhöz!
Ingyenes regisztráció »

Keresés
kapcsolódó szakterületek

Miért érdemes rendszeresen sportolni?

2011. január 20. | írta: Diétázunk.hu | 0 hozzászólás |

Miért érdemes rendszeresen sportolni?

A tudósoknak sikerült rájönniük, hogy a testmozgás miért akadályozza meg a krónikus betegségek kialakulását. A legújabb eredmények szerint ugyanis a sportolók szervezetében jóval nagyobb számban találhatóak meg a metabolitnak nevezett molekulák, amelyek a zsírbontásért és az anyagcsere normális működéséért felelősek - ezen kívül nagy szerepük van a diabétesz és a szívbetegségek megelőzésében is.

Amerikai tudósok szerint érdemes napi szinten mozogni - megfigyelték ugyanis, hogy azoknak a vérében, akik aktívan sportolnak, jóval nagyobb mennyiségben termelődnek a zsírégető molekulák, azaz a metabolitok. A kísérleti alanyok közül a maraton futók szervezetében találták a legtöbb jótékony részecskét: egy verseny lefutása után ugyanis átlagosan 1128 százalékkal nőtt meg a vérükben egyes kulcsfontosságú metabolitok száma.

A Science Translational Medicine cikke tehát felveti: nem feltétlenül a testmozgás az, ami zsírt és cukrot éget - ez csak egy eszköz arra, hogy a test megtermelje azokat az anyagokat, amelyek lebontják a felhalmozódott kilókat.

 

A tudósok ugyanakkor egyelőre nem tudják, hogy a futásnak köszönhető-e a képesség, hogy több metabolitot termeljen a szervezet, vagy a fitt, edzett emberek teste alapvetően, genetikailag képes erre. Az eredményeknek köszönhetően azonban így is egy lépéssel közelebb kerültek ahhoz, hogy rájöjjenek, miért tesz annyira jót az egészségnek a testmozgás.

Diétázunk.hu csapata

 

Igen ezt én is érzem:) Mindig sportoltam és a futás endorfint is termel, ha jól tudom:)
Diétázunk.hu is hozzászólt:
Maga a sport endorfint termel így van ;) ... Köszönjük a kommentet! Diétázunk.hu csapata
Jurinovics Richárd is hozzászólt:
Arról nincs információtok, hogy mindegy-e endorfin szempontjából, hogy pl. futunk vagy súlyzózunk (szóval aerob vagy anaerob mozást végzünk)?
Diétázunk.hu is hozzászólt:
Sajnos az eddigi tudományos állás szerint (a rövid intenzitású edzéssel ellentétben mint pl. a sprintelés vagy súlyemelés) a hosszú távú folyamatos edzés, mint a futás, hosszú távú úszás, aerobik, biciklizés, vagy terep síelés járul hozzá leginkább az endorfinok megnövekedett termeléséhez és kibocsátásához. Ez egyfajta eufóriát eredményez, de legalábbis jobb kedvet, nyugodtabb idegrendszert.
Igaz ez, nekem akkor vannak a legjobb ötleteim mikor futok :) Ilyenkor mindenki mondja, biztos futottál:) A futás nagyon jó, mindenkinek ajánlani tudom, nem baj ha nem bírja és megáll, csak ne adja fel és egy idő után mindig futni akar a tüdő tisztul és kívánja. ui: ne kocogjon:)
még egy kérdés, a borozás egészséges?:)
Jurinovics Richárd is hozzászólt:
Aszongya hogy... "kis mennyiségben orvosság, nagy mennyiségben gyógyszer!"
Diétázunk.hu is hozzászólt:
:) Ebben teljesen igazat tudunk adni... de azért Kedves Csabee73 a kedvedért kiteszünk 1 cikket a borról :)
Köszönöm!!! :) már nagyon várom! :))) addig is töltök:)
Diétázunk.hu is hozzászólt:
:) hehe.... már fel is töltve, 2 is ! :)
Hozzászólás írásához regisztrálj vagy lépj be.